torsdag 20 oktober 2011

Upp och ner


Den här bilden är tagen för en stund sedan när jag cyklade hem från Jim och Ann. Se vad grönt och fint det har blivit nu när lönnarna fått löv i sina kronor. En ny fin morgon med kaffesmak fortfarande i munnen. Mina kaffevänner Jim och Ann bjuder mig numera på kaffe efter alla mina inhopp i cafeét. Jag får med mig ost, honung och ägg från hönorna på bakgården när jag har hjälp de lite. De behöver mycket hjälp framöver och någon som kan baka alla kakor och tårtor och då kände jag att det blev lite mycket så jag har sagt att jag kan jobba 1-2 dagar per vecka om det kan vara till någon hjälp. Det finns så mycket annat jag vill göra när jag är här än att jobba hela tiden! Njuta t.e.x. Vi får väl se vad som händer. Idag fick jag med mig malet kaffe hem då jag just beklagat mig över att jag råkat köpa flera paket med malet espressokaffe till vår vanliga kaffebryggare och det är ingen höjdare att koka kaffe på det. Känns nästan som man silar kaffesumpen mellan tänderna när man dricker det.

Den här bilden är tagen i början på augusti när det ännu var nakna träd och kalla morgnar. Tänker på hösten där hemma och att det verkligen är upp och ner. Ni går mot vinter och vi mot sommar. T.o.m. granarna är upp och ner i det här landet.

Barren växer uppåt

1 kommentar:

  1. Klokt att ta det lugnt! Jobba kan du göra när du kommer hem igen ;) Tur att ni blir där ett helt år så du får en höst oxå men kan förstå att det måste kännas lite bakvänt. Kram Ulrika

    SvaraRadera