tisdag 18 oktober 2011

Äggröra i allmän röra

Moa är hemma och vilar upp sig idag. Hon sov till halv tio så det var välbehövd sömn. Zombiemamman har hämtat medicin på apoteket och precis stekt pannkaka till lunch. Det gick sådär och jag orkade inte ens bli irriterad. Ja ja, äggsmet på golvet. Köket ser ut som ett bombnedslag. Ingen orkade ta tag i gårdagens middagsdisk heller. Kan ju bero på att det blev ganska sent men dessvärre har ingen tagit tag i den än. Bara sett till att det ser ännu värre ut. Nu har vi ätit och jag ska väl ta ett ryck i köket. Det är tisdag och afrikansk dans så jag ska fylla på energin ikväll. Känns trögt nu och önskar färdtjänst dit men jag vet att det blir bra. Har du det bra?



Glad trots lunginflammation

2 kommentarer:

  1. Jag är glad Jennny att jag kan läsa din blogg och följa ditt och din familjs liv. Du känns inte så långt borta då.. Här hemma är det grått och trist, i mitt hem just nu är det tyst och öde. Johnny är i Wien och kommer hem på torsdag, jag vill att han ska komma hem nu! Tycker inte om när han är borta... Nu ska Elliot och jag roa oss med att äta glass och titta på Halv 8 hos mig medan regnet där ute öser ner... Saknar dig mycket! Kram /Rosie

    SvaraRadera
  2. Här väntas det på att klyftpotatisen och kycklingen ska bli klar. Regn nästan hela dan. Jag fick för mig att gå till uppdraget i Varberga. Sommarprogram med Göran Gudmundsson i ipoden så det gjorde inte så mycket att det duggade. Det är han husvårdaren som älskar gamla hus - dagens tips! ...men på hemvägen blev det buss och snickers :). Efter jobbet blev det en sväng till lager 157, köpte ett par jeans med lappar, kanske för tighta. Jajamen, så är det här och nu är maten klar! Hoppas du hade kul på dansen! Stor kram, du saknas här..

    SvaraRadera