måndag 24 oktober 2011

Jo vars

Det är måndag igen och ny vecka tar vid. Klara har feber och kraxar som en kråka och är hemma med mig. Det är mysigt att bara få rå om den ena ibland. Hon ville sticka och hämtade stickor och garn och satte igång. En stund iallafall, sedan blev hon trött och ligger nu på soffan precis såhär och tittar på Ture Sventon. Jag tar en liten paus i virkandet. Håller på och virkar en liten nätkasse att ha till stranden kanske. Men garnet kommer nog dessvärre inte att räcka. Det var därför jag satte mig här vid datorn för att googla på yarn i Perth men det var svårt att hitta något vettigt. Och sedan hamnade jag på NAs sida för att kolla om det hänt något i hemstaden. Läste på någon blogg, klickade mig vidare och fick se fina bilder från Oset och Rynningeviken. Så fina att jag blev alldeles gråtmild. Vattniga ögon och lite hemlängtan innanför huden. Så kan det vara.


 Moa gjorde chokladbollar i helgen, de första i Australien! Vi mumsade och Klara och jag äter upp resterande bollar idag. Kaffe och choklad kan man aldrig få för mycket av.
Moas koklabolar
På tal om Moa så måste jag cykla iväg till skolan och hämta henne nu!

2 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut.Från Morfar

    SvaraRadera
  2. Koklabolar på en måndag, det måste vara den perfekta medicinen för att lindra både feber och hemlängtan! <3

    SvaraRadera