fredag 14 oktober 2011

Mitt hem och min trädgård


Vi bakar kladdkaka som just nu gräddas i ugnen och sprider ljuvlig doft i vårat hem och vi välkomnar fredagen. Barnen leker skola och doktor mellan varven och idag är leken på engelska. Det är så roligt att lyssna när de pratar. Vad lätt de lär som små. Värre är det med en annan. Handlade häromdagen och skannade in mina egna varor och när jag kom till alla varor som skulle vägas så fick jag le lite fint igen och fråga vad just denna grönsak hette på engelska. Det finns många ord att lära sig....Pepparfrukt är ett. Vad hette det nu igen? Capsicum kanske. Vi skördar i lilla trädgårdslandet också. Det blir sallad på frukostmackorna och sockerärtor i salladen. Tänk att de där små futtiga små fröna kan bli så mycket! Fantastiskt.




Önskar en go helg! Kram



1 kommentar:

  1. Jag älskar dig underbara syster! Hör din röst så tydligt när du imiterar "mitt hem och min trädgård"-gubben. Å, vad jag saknar dig just då!

    SvaraRadera