tisdag 25 oktober 2011

Kaffe och ostmacka


Små enkla ting i livet får mig på bättre humör som t.e.x. en fika i all sin enkelhet. Surdegsbröd från marknaden och goudaost som smakar som riktig ost i jämförelse till alla smuliga, hårda, smaklösa ostar som jag råkat köpa här. Idag är jag trött, trött på virus och onda hostiga halsar och motar Olle i grind med te på morgonen gjort på ingefära, citroner( från grannens träd, våra gula är slut) och honung. Kanske att det lindrar lite? Det känns iallafall skönt i halsen. Somnade sittandes i soffan precis före lunch och kvicknade till när Klara bad mig titta på hennes stickning. Det blir ett hårband.


Nätkassen blir grön med inslag av svart. Det gröna skulle varit ända upp men det fick bli två svarta avslutande varv då garnet inte räckte hela vägen. Nu är det bara handtagen kvar.


Tisdag och afrikansk dans. Idag behöver jag det mer än någonsin. Förra veckan dansade vi runt med stolar och med korgar i händerna. Annorlunda och väldigt kul. Får se vad det blir ikväll!


1 kommentar:

  1. En handarbetsblogg! You go girls! Jag hejar på härifrån :)

    SvaraRadera