onsdag 12 oktober 2011

Jag drömde inatt

Ibland upplever man saker så intensivt så man måste bearbeta de även nattetid. I flera nätter har jag drömt att jag befunnit mig under ytan och simmar med fiskarna. Men hajarna finns där också och jag är rädd och mina andetag känns små och futtiga. Jag simmar upp till ytan men sedan dras jag ner igen av iver och nyfikenhet och sådär håller jag på....gud vad jobbig.


Nu är det morgon och jag sitter i sängen och skriver. Har dragit upp hissgardinerna och himlen är grå. Jag önskar jag kunde öppna fönstret på vid gavel och släppa in lite skön luft. Men fönstret går inte att öppna som jag vill för i Australien ska man skydda sig för kryp och annat farligt så ett nät sitter fast innanför rutan. Fågelskit är det på fönstret också. Fult och störande men jag kan omöjligt rubba nätet. Börjar tänka på hösten hemma i Sverige och börjar längta. Längtar efter kall nästipp och klar höstluft. Guldgula löv som rasar ner och prasslar under mina skor. Höstsol som värmer svala kinder. Men det är ju fint att sakna och längta också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar