måndag 20 februari 2012

Rörig

Skulle kunna vara ett av mina signum....istället för att göra något av röran så sätter jag mig vid datorn istället och skriver lite. Sitter här svettig efter en cykelrunda på ca 2 mil. Det var varmt idag och jag var trött och benen kändes väldigt sega. Gympalärargrannen fick dra där framme. Urstark cyklade hon som om vi vore på värsta spinningpasset. Kändes som hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen och aldrig komma tillbaka men nu så här efteråt känns det ju bra!

Gästerna har dragit ut på tur och kommer åter fredag. Det ska bli spännande att höra vad de tycker om hettan och den röda jorden österut. Jag tror de får ett riktigt Aussieäventyr! Igår morse packade de in sig i bilen med medhavda ägg-och baconmackor och kaffetermos och påbörjade sin resa. Jag och barnen åkte till Port Beach och hade sköna timmar där. Barnen var så tillfreds och ville stanna länge och t.o.m. ligga på solstolarna och sola lite. På kvällen var vi bjudna till grannarna på middag. Åt grillad oxe och potatissallad och lite rött på det så var söndagkvällen fulländad.

Ja, det goda livet. När man nu bara lever en gång så gäller det att passa på och köra den stilen. Det goda livet. Och det goda behöver verkligen inte vara vräkigt eller dyrt, oxkött eller så, det kan vara att bara gå ut och sätta sig på gräset, höja blicken och andas in all härlig kosmisk luft. Känna livet omkring sig, i sig och vara tacksam för allt man får. Kan inte sägas för många gånger. Tack för det livet.

Försöker få de små att plocka upp när de lekt färdigt. Till slut ger jag upp. Orkar inte höra mig själv tjata igen.....

Varje dag ska barnen ha med sig mat till skolan. Tänk att man kan glömma bort det...Igår kväll fick jag hasta iväg till affären och köpa ägg och mjölk. Vispade ihop en pannkakassmet och in med den i kylen. Gick upp en kvart tidigare och ställde mig och stekte pannkakor och gjorde hallonsylt. Låter ju helt sjukt men här har man tid med det.

 Plocka gärna in era kläder i garderoben....

 Babanskal kan man slänga i soptunnan om man vill, annars blir det en detalj i inredningen( som för övrigt går i ljust och fräscht och allt undanplockat med var sak på sin plats)

 Diska ÄR kul.

Man kan plocka undan frukosten om man vill. Det tar inte så lång tid men så här såg det ut denna morgon. Vi skyller på pannkakorna....Eller att mannen är i Tasmanien alldeles för länge och jag struntar i att det är rörigt? Kom hem!!!

Ha en bra vecka!!!
Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. Skrattar med din röra och konstaterar att det är skönt att man inte är ensam om att röra till det. Jag tycker vi skyller på kreativitet!!! KRAM / Jane som snart blir med och flåsar där bakom

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det känns på något sätt väldigt skönt att även det goda livet i Australien är vardagsstökigt ibland ;-) Gillar skarpt er ljusa, fräscha och minimalistiska inredningsstil :-) Kram kram!

    SvaraRadera