torsdag 23 februari 2012

Att drömma


Inatt drömde jag om gammal svensk urskog och grillad korv, halsdukar och varma koftor. Jag tolkar det som att även om det är mer än bra här så är hemma alltid bäst. Och Örebro med omnejd som har så mycket bra. Sitt fina slott i mitten, min vackra cykelväg till jobbet, Nikolaikyrkan och kyrkklockor! Har saknat det ljudet som jag tycker hör en stad tilll. All fantastisk natur. Nu när jag blivit så bra på att ta tillvara på tiden här så hoppas jag verkligen att vi tar med oss det hem och hinner med många skogsturer och annat kul hemma i Närke.

4 kommentarer:

  1. Och vi som inte bott i Australien kan nog behöva bli lite bättre på att ta tillvara på tiden. Så dra gärna med oss på en och annan skogsutflykt ;)

    SvaraRadera
  2. Och nu må du tro, så är det fest i gamla Svedala. En liten prinsessa är född! Nu spekuleras det om vilket namn den lilla ska få. Men du är ju van, 2 fina prinsessor finns ju redan :-) Själv är jag hemma med mins prinsar och bara slappar. Så skönt, så skönt. Mycket prat om kungligheter har det varit och många frågor,ex : bajsar prinsessor på samma sätt som vi? Brukar prinsar och prinsessor också få skäll ibland och vad gör man om man måste fisa när man har en stor fest. Viktiga frågor, tycker jag. Och Ludvig som förut har deklarerat att han aldrig ska gifta sig, har nu ändrat sig om det är en snäll prinsessa som friar. Och så ska hon ha samma hår som mamma och tycka om tv-spel. Men han vill inte äta mat som han inte tycker om, så det får hon inte laga :-)
    Du är saknad ! Tänker ibland att nu skulle du varit här, eller att du hade sagt en viss kommentar vid ett visst tillfälle. Lite klurigt, sådär.
    Kram till Er alla prinsar och prinsessor
    / Linda Rönnberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda, drottninglikt vacker! Vad roligt med en sådan härligt lång replik! Ja, jag såg på aftonbladet imorse att Victoria just då åkt in till BB. Fick hon föda ifred måntro? Saknar dig också, jobbet alla härliga kollegor. Det blir kul att komma tillbaka! Kram till dig och de dina

      Radera