onsdag 22 februari 2012

Aussieliv


Vid awardutdelningen för två veckor sedan fick Moa inte bara fint diplom utan också presentkort på 10 dollar att handla för i våran närbutik. Ikväll efter middagen bjöd hon så oss på glass och vi strosade genom parken ner till Swan River. Uppskattar verkligen att vi bor nära parken och vattnet och det är härligt att vara ute om kvällarna när det blivit lite svalare.



 Kackaduor lever rövare i parken och låter otroligt mycket!








Utmed floden är de ute och springer tidig morgon som kväll. Svetten lackar och tröjorna åker av.



 Fortfarande dis från branden hörde jag de sa utmed vattnet.

Vanligt förekommande är att man tar med stolar och bord och sätter sig här och dricker öl och har det gott. De här fiskade krabbor och när jag tittade ner i säcken krälade det fullt av stora krabbor alldeles blålila till färgen, urläckra. Svårt att fånga färgen på bild!



 


 Roliga lekparker finns det gott om.





 Japanska klubben grillar sin kvällsmat.

 Uteträning i annan form med musiken dundrande i bakgrunden.

Någon väntar på det rätta ljuset. När solen gått och lagt sig och Perths alla ljus skiner upp vill många fånga denna vackra stund.

 Man cyklar och går.

 Och busar i parken.



 Vägval


Drömmare som är nöjd med dagen. Cyklat tre mil med mammorna på skolan, fikat på Toast, en vända till stranden med Ellinor och Malin som är här på besök från Örebro. Eftermiddagszumba för barnen på skolan till waka waka toner och man har svårt att göra annat än att le åt de små där de dansar fram. Mammorna fick också vara med på slutet och det är ju väldans roligt med zumba! Hem och värmde lasagne. Kväll i parken. De små sover sedan länge. Simon och garfunkelskivan är slut och semlan uppäten så nu säger jag godnatt!

Ps. Moa läste saga ikväll och ljudade ihop ordet finaste. När hon gjort det sken hon upp och utbrast - Jag älskar det ordet, jag blir full av kärlek när jag hör det. Ja mamma, jag är verkligen full av kärlek.

Jag med. Ds.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina flickor! Och vilka bilder, Du är verkligen en duktig fotare. Längtar Er
    Från Far

    SvaraRadera
  2. Och vi längtar efter dig!!! Kram

    SvaraRadera