måndag 27 februari 2012

Penguin Island

Idag tog vi en tur söderöver till Rockingham och Pinguin Island, en liten ö dit man kan åka färja eller vada över sandbanken och kolla på pingviner. Vi tog färjan ut. Strosade runt på ön och letade efter de små pingvinerna. Förra gången vi var där fick vi en skymt av de men idag såg vi inte till de små rackarna. Istället fanns det gott om pelikaner och allsköns fåglar som jag inte har en anaing om vad de heter. Bilden ovan står vi och blickar ut över havet och Penguin Island eftersom jag råkade köra fel och kom ut på en annan udde än jag tänkt mig men vi hoppade ur bilen och kollade in utsikten därifrån.

 Fem minuters båttur ut till lilla ön.





Promenerade runt ön och njöt av solen, vinden, havet och djurlivet. Såg delfiner komma glatt simmandes där ute bland vågorna.

 Det här var nog ett sjölejon som tyvärr tagit sina sista simtag. (Eller är det en hajfena?!)




 Här satt vi och åt lunch på en filt efter bad i havet.

Modiga mamma och Hans vadade över sandbanken tillbaka till fastlandet medan jag kånkade på alla saker och tog färjan.

Det roliga med att ha besök är att få visa de här små skatterna och uppleva samma sak flera gånger. Jag som älskar att vara ute i naturen! Varje gång är det något nytt man upptäcker! Den här gången var det delfinerna. Nästa gång ska vi snorkla lite mer. Kanske paddla kajak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar