tisdag 13 september 2011

Var är ditt vattenhål?





Nu har jag varit iväg och dansat afrikansk dans och känner mig upprymd och glad. Det är bra att ha små tillhåll för egen påfyllnad. Dansen är mitt bästa sätt att tanka. Ladda kroppen med ny härlig energi som igår var till synes obefintlig.... På golvet släpper jag loss och trummorna gör mig löjligt glad. Ett annat sätt att fylla på kan vara att ägna en lördag åt att gå på organic market och köpa färskpressad juice och bröd. Mannen med juicen valde omsorgsfullt ut frukterna och pressade de i juicepressen och det tog en evinnerlig tid innan han var färdig, men lugn bara lugn. Hela han utstrålade att det är lördag och vi har all tid i världen. Easygoing life. Det var den godaste juice jag druckit så det var väntan värt. Brödkillen skulle tjäna ihop pengar för att kunna resa till europa och spela fiol på någon anrik skola. Man kan också fortsätta fylla på med att åka på vinprovning  på Lamont´s i Swan Valley i trevligt sällskap och äta ljuvliga tapasrätter. Och även fyllna på eftersom Johan var chaufför och jag fick dricka vin.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar