måndag 19 september 2011

Måndag igen

Idag är det en väntans dag. Att solen ska gå upp där borta i Sverige så de vaknar till liv någon gång. Väntar på rapport från gårdagens bröllop då min bror gifte sig på Ms Wettervik. Som storasyster hade jag skrivit ett tal till lillebror som lästes upp av båtkaptenen och brudparet fick en flaska champagne överlämnat från hos långt här borta. De blev säkert överraskade! Ett sting av hemlängtan drabbade mig i helgen då vi inte kunde vara med och dela deras stora dag men det är som det är. Tror säkert att det var alldeles underbart!

Här är det en underbar måndag igen och man känner sig inspirerad.... En ny vecka väntar och vad har den att bjuda på?! En tur till IKEA för att fylla på lingonsyltsreserverna och lite mer kalles kaviar.
                                                

                                               Man kan städa och diska om man har lust.
 

Snart kanske jag får lust? Jag går ut och tittar lite i rabatterna och det växer fint i mina odlingar och nu är alla frön som jag satte ovan jord. Långsamt framåt.
 Min nya devis i livet.
ärtor
dill

Mentalt är jag ibland fortfarande på väg mot höst särskilt när vi nu flera dagar i rad haft ruggigt väder med stormbyar och regn. Men så slår det mig plötsligt att träden faktiskt håller på att slå ut sina löv. Karen i cykelgänget har hösnuva och jag kommer på att Jaaaa, vi går ju mot våren! Som syrran menade att det där med att det är mysigt med höst och bona in sig med tända ljus och ha sköna raggsockor, det säger man ju bara en kort stund för sedan är det ju verkligen inte så. Man vill ju bara bort. Bort till värmen. Och ja, jag kan ju inte annat än hålla med så nu har jag vänt tankarna igen och ser fram emot sol och värme. På riktigt den här gången.

grannens träd i full blom

1 kommentar:

  1. Mörkret omsluter oss så tidigt,regnet tycks aldrig sina,att det bara kan

    SvaraRadera