onsdag 21 september 2011

Trassel med tråd


Försöker få dagen att gå här inne medan regnet bara öser. Hinkvis vräker det ner och jag lyssnar på gamla låter för att liva upp det hela. Dagens musiktema är sånger vi minns från 1987 som är ett av favoritåren i livet. Man skulle fylla 13 år och älskade livet och sig själv och sommarlovet var fyllt av jollesegling och diverse äventyr. Allt var enkelt då! Till ljuva toner av Never gonna give you up försöker jag också komma till ro att virka en dag som denna  men det går sådär. Jag blir galen på alla trådar hit och dit i dessa mormorsrutor så nu får de bli enfärgade istället. Det blir ju tusen trådar att fästa om man ska byta färg hela tiden och dessutom har jag lyckats dammsuga upp den enda nål jag hade att fästa med...Men det finns kanske något smart sätt att fixa till det på. Får väl googla på "trassliga trådar" helt enkelt och se om jag kan få hjälp.  :) Hur har du det i livet en dag som denna?  

                                                       Kram i regnet



1 kommentar:

  1. Ser man på, va härligt att se garnbilder :) När jag virkade filten till Alex fuskade jag med just fästandet.. När jag bytte färg och virkade de sex stolparna i det första hörnet så virkade jag "in och fast" tråden från förra varvet och sen fick det va bra! Tror du virkar med bomullsgarn..mitt var ull.. så det kaaaanske är risk att det kan glida ur, men är nog värt att prova. Måsågott, kram

    SvaraRadera