torsdag 8 september 2011

Det är svårt att somna ensam

Mjuka tassande fötter i natten. Det är lillan som är uppe, rakt upp och in i mörkret går hon utan att tända lampan. Hon är kissnödig. Jag tror jag är vaken, eller så sover jag med ena ögat uppspärrat. Johan är i Sydney och jag är lite mörkrädd. Alla dessa ovana ljud i mörka natten. Det är som om jag sover på helspänn, alert utifall faran lurar?! Fryser gör jag också och skuldran är stel. Ropar lite tyst till henne att hon ska komma till mig. Ligg nära och håll mig sällskap i natten tänker jag och hon kommer och kryper ner tätt bredvid mig och jag känner värmen från hennes lilla kropp. Snart har hon somnat om och jag kan snusa henne i nacken och känna oändlig lycka. Nu kan jag somna gott igen.
Nu är det snart ny ensam natt och jag är trött. Får väl se om jag får sällskap även denna natt. Sov gott!

1 kommentar:

  1. Ja, hoppas ni sover sött nu, när det är dags för mig att gå till sängs!

    SvaraRadera