tisdag 23 augusti 2011

Ny dag

"Just as morning follows night and spring follows winter, there will be new beginnings: new people to meet, new things to do."




Tvättberget tornade upp sig långt över tvättkorgskanterna. Tvättdag idag. Lade i en maskin, satte på den och gick med barnen till skolan. Idag var det lite småkyligt så stickade halsduken åkte på! När jag lämnat barnen gick jag till Jim och Anne och tog en kaffe i solen. En stund senare tittade hon ut och frågade om jag ville följa med och köpa växter. Det blev en tur med henne till plantmarknaden. Tvätten hade jag glömt för längesedan...Hon vill att jag rensar deras trädgård hemma också för hon tyckte det blev så fint på cafeét, så när jag gick hem gick jag förbi deras hus och kikade in och ja, det fanns en hel del jobb att göra där! Känner mig lite seg idag, halsen känns vass och hela jag känner mig trött. Tisdagar som är min dansdag! Afrikansk dans i Fremantle. Idag får jag nog stå över för kroppen säger så och man ska lyssna noga på den! Annars är det bland det bästa jag vet. Afrikansk dans. Aldrig har man sådan energi som när man dansar. Det är först när ljudet av trummorna slutat och dansen stannat upp som jag känner hur trött jag är och att jag knappt kan andas. När passet är över åker jag glad i sinnet därifrån med solsken i blick! Solen skiner på bakgården nu och citronträdet blommar allt mer och sprider sin fantastiska doft. Tvätten är hängd och jag ska dricka en kopp te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar