måndag 15 augusti 2011

Gardener

I fredags på väg till skolan gick vi förbi det fina gamla vita huset igen där en äldre kvinna bor. Trädgården är full av ogräs och tanken slog mig att hon säkert inte orkar ta ta tag i sin trädgård. Kanske skulle jag fråga henne nästa gång jag såg henne om jag kunde få hjälpa henne. Jag har ju ändå inte så mycket för mig om dagarna. Lämnade barnen och gick rakt över gatan till Banksia cafe och köpte en cappuccino. Jim gör alldeles fantastiskt gott kaffe och Ann hans fru är så trevlig och kommer alltid och pratar med mig. När vi sitter där så frågar hon om jag vill jobba lite hos de. Deras trädgård skulle behöva rensas iordning och nya frön skulle behöva komma ner i jorden. Ann tänkte att det kanske kunde passa mig att jobba lite så. Hon själv bodde två år i Holland  och var också hemma om dagarna och visste mycket väl att det kan bli lite ensamt ibland och att man känner att man vill göra något. Så jag sa ja! Självklart vill jag det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar