måndag 19 december 2011

Måndagsliv

Min annars så lugna tysta tillvaro mellan klockan 9-15 har bytts ut mot ett hus fullt av ungar och en pappa på besök och dagarna går plötsligt i rasande tempo. När frukosten är undanplockad börjar man fundera på vad man ska äta till lunch och så håller det på. Barnen är glada för ledighet och jag tycker det är mysigt att få sällskap om dagarna. Imorse var vi tidigt uppe allihopa. Klara och Moa låg på golvet och byggde lego för fullt när jag gick upp. Pappa och jag började dagen med en joggingrunda som jag hoppas kan bli till en vana, iallafall ibland...

Familjen Lundh tittade förbi här hemma och barnen lekte en stund innan det blev dags för lunch. Resten av dagen har vi dolat på med tvättning och städning och min butler har hjälpt till. På em. tog vi en cykeltur till posten och blev kaffesugna så vi tog en cappuccino på ett café där i närheten. Barnen ville inte följa med så de blev kvar hemma och lekte med våra nya grannar.

Tänk att vi har fått nya grannar på våran gård som kommer från Vintrosa och de har två pojkar i ungefär samma ålder som våra barn. Barnen har funnit varandra och springer mellan husen och vi är glada över att vi fått så trevliga grannar och som dessutom pratar svenska! Peter jobbar likt Johan på Atlas Copco. Ikväll kom de över till oss och hade med sig mat som Ellinor stått och lagat hela förmiddagen. De bjöd på en smarrig risrätt med kyckling och banan och massa god gräddig currysås och till efterrätt en saffranskaka. Skönt måndagshäng med glöggen spetsad med smirrnof vilket gjorde Ikeaglöggen lite roligare. Snöbollsslingan och rött glitter lös upp citronträdet och ljuslyktan och det röda blockljuset spred sitt mysiga sken runt bordet där vi satt och pratade om ditt och datt. Luften blev lite småkylig så vi fick vira in oss i filtar och pappa hämtade fleecetröjan. Kanske att jag ändå kunde få lite känsla av jul och mys. Trevligt hade vi iallafall och det kommer bli fler gånger känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar