söndag 18 december 2011

Julfunderingar

Om Sverige är landet brunsås,så är nog Australien landet solsken och landet överflöd. Det tycks finnas allt och kanske det inte är så konstigt, för om man tar del av historien av detta land, där det finns guld i marken och dessutom en hel del andra metaller, är det väl en logisk konsekvens att välfärden flödar.

Att det lackar mot jul är nog den märkligaste av känsla att ta till sig. Solen flödar från en klarblå himmel och väl ute vid den blåa Indiska oceanen, är det enklast att förknippa det med högsommar och inte Jul, men oavsett detta faktum så står julen för dörren och när jag vistas ute på staden så är det fullt med julpynt, julgranar som är så stora att det känns bara för mycket.

Idag var Jenny och jag på shoppingtur in till centrum av Perth. Det är ungefär som att hamna på Marieberg gånger tio. Där finns det allt och det blev lite komplettering av min usla garderob och lite julklappar till dom små. Det började med cykeltur till färjeläget och med båt över till centrum. Där är det bara att hoppa på buss som tar en runt och det är helt gratis. Även om inte jag är någon freak av att springa i affärer så är det en speciell känsla att se på allt och alla människor. Fortfarande är det omvälvande att ta del av alla syn, ljud och luktintryck. En sak är då alldeles säker, att frysa det behöver jag inte göra.

Gästbloggare B-Å







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar