torsdag 15 december 2011

Gästbloggare B-Å

Min Världsresa, det kan låta pretantiöst, men nu har jag landat i Perth, vilket skedde efter en gigantisk flygresa som startade tidigt måndag morgon från Arlanda, med första anhalt Kastrup. Det gick på en timme och efter det väntade ett uppehåll på tre timmar. Ett nytt plan boardades med destination Dubai, en liten tripp på sex timmar.Trevligt sällskap med en affärskille från Lund fick tiden och informationen att bli fullödig. Det finns mycket att fundera över denna märkliga stad som är helt konstgjord och som ligger mitt ute i öknen. Nu gick det inte att se mycket av staden, då jag landade mitt i natten. Plötsligt upptäcker jag att människorna ser helt annorlunda ut med långa vita kreationer och andra märkliga utstyrslar. Litenheten runt den vilsekommne Smålänningen känns påtaglig men det är bara att försöka se oberörd ut och fortsätta.

Den störst utmaningen återstod och det var sista biten ner till Perth som ligger lite drygt niohundra mil bort. Efter tio och en halv timmes inklämdhet i stolsraden blev det slut markkänning och genomgång av pass, tull och lite uppvisande av innehåll i resväskan. Allt gick bra och mötet som senare väntade med alla älskade i familjen uppvägde allt som känts lite jobbigt. Det var både glädjetårar och massor med kramar.

Nu har det gått en dag och jag har fått vara med om flickornas skolavslutning. På hemväg därifrån tog vi en cappucino på Jims cafe, vilken smakade jättegott. Resten av dagen  tillbringade Jenny och jag på en lång och helt fantastisk cyckeltur. Det är ett helt otroligt fint land med hur mycket som helst att upptäcka.

Nu har jag inkvarterats i det bästa av lyxhotell och som det känns är det bara goda dagar som väntar.




2 kommentarer:

  1. Till Bengt Åke och Jenny! Följer era äventyr och dagboksinlägg med spänning och nyfikenhet.
    Ha det bra over there...
    Anders i Askersund

    SvaraRadera
  2. Hallilo skönt att resan gick bra :)
    Nois går o pratar om "farfar plan" o pekar på flygplanet i sin bok..
    & nu läser han bloggen o skrattar o pekar på faffa..

    Xdgffffghnnvdthjkgfzssettö.',, =Från Nois =)
    Hälsa alla

    SvaraRadera