lördag 21 januari 2012

Vilda bad

Idag har jag badat som aldrig förr. Vågen tog mig med storm och jag vivlade runt i sand och skummande hav. Bröstprotesen voltade runt inne i bikinin som hamnade uppe vid halsen och bikinibrallorna i knävecken. Glasögonen for all världens väg och i panik och halvblindo började jag mitt sökande i sanden och vattnet. Fick en skymt av brillorna men sedan försvann de i virvlet igen. Å, herregud jag som inte har några extra glasögon med mig...

Då fick jag syn på de och kastade mig framåt på alla fyra och fångade min kära glasögon. Det måste varit en syn för ögat! Ingen bild från stranden idag så vi tar en kvällsvy tagen från Perth city istället. Vi bor på andra sidan floden. Om det är någon som undrar....

3 kommentarer:

  1. Ser dig framför mig där du virvlar runt bland vågorna:) Skön syn. Ler och saknar dig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ho ho, det är något särskilt med dig och dina glasögon när du badar Jenny! ;) Och nu har du bröstet att hålla ordning på också... Inte lätt! :) Tur att allt gick bra idag! Puss & kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju inte första gången jag har glasögon som är ute och simmar. Kram till er!

    SvaraRadera