onsdag 18 januari 2012

Avsked, inte min grej!

Vinkat av pappa på flyget nu i kväll. Det var mer tårar nu än då han kom. Då av glädje. Nu av lite sorg då det dröjer ett tag innan vi kommer ses igen. Det blir tomt här men jag ser fram emot fler fina besök framöver.

Sista dagen här för pappa har vi varit på Port Beach och tagit farväl av den blåa oceanen. Tog en sväng till Fremantle och drack kaffe. En sista cappuccino i eftermiddagsbrisen. Vi införskaffade en till väska till resenären som hade betydligt tyngre packning nu än då han kom. En och annan pava hamnade i resväskan.

Hemma på Mill Point Road åt vi middag alla tillsammans innan det var dags att fara iväg. Moa sa att hon ville följa med morfar hem för hon gillade inte saltvattnet....

Åkte ner till Swan River och stannade där en stund så han fick med sig en kvällsvy av vackra Perth. Vi har haft det gott tillsammans och är så glada att han kom hela vägen hit för att hälsa på oss! Han lämnade 35 grader varmt och landar i vinter? Är det någon vinter i år eller?



3 kommentarer:

  1. Jag fäller en tår nu ... men tänker ändå att snart snart är jag på väg. Och imorgon får jag krama om pappa brun.

    SvaraRadera
  2. Kram, jag vet hur det känns. Men tänk så härligt att ni fick dom här veckorna tillsammans!! Det har varit jättemysigt att träffa pappa B-Å och vi hoppas att han får en bra resa hem till regn och rusk! JANE

    SvaraRadera
  3. Det är en pepparkaka som kommer hem :) //Johan

    SvaraRadera