tisdag 24 januari 2012

Varma vindar

Idag har vi haft januari månads hittills varmaste dag. Termometern var uppe i 38 grader som mest och varmare väntas bli i veckan. Värmen gör mig slö och lite seg och det enda man vill göra är antingen bada eller vara inomhus med ac:n på. Cykla kan också fungera då det fläktar skönt. Morgonrundor är att föredra för motionen och då är det kanske bara är 25 grader. Solskyddfaktor köper man på dunk och även fast man varit här nu flera månader och fått en gyllenbrun färg så måste man smörja sig med solskyddsfaktor 30 annars blir man stekt. Ikväll var jag på Yoga och mjukade upp min stela nacke. Gårdagens situpsövningar fick mig att förstå att det är rätt illa ställt med magmusklerna när jag fick en låsning i nacken! Hmmm. Värme och Yoga är fint ihop. Det var varmt som tusan i Buddistcentrat och fläktarna surrade för fullt uppe i taket. Andas och jobba med kroppen. Svetten som lackar. Omsvept av värme inifrån och utifrån. Ett riktigt skönt yogapass. Skönt var det också cykla hem i kvällen med solen på väg ner. Ljuset som blir så vackert om kvällen när det är riktigt varmt ute. Skimmer i guldgult. På närkeslätten kan man åka på tvären läser jag och det känns väldigt avlägset långt borta. Så långt att jag inte kan sakna. Istället är jag tacksam för dagarna här och tankar sol och värme för lång tid framöver.

1 kommentar:

  1. Nu har jag just pratat med en kär vän över Skype och DÅ började jag sakna! Kom hit och hälsa på :)Jenny

    SvaraRadera