torsdag 5 januari 2012

Att äta en mango

Hur många gånger har jag inte stått med en mango och först försökt få av skalet, varpå frukten slirar runt i händerna och sedan ska man lyckas skära av fruktköttet för att komma in till den gigantiska kärnan och sedan mumsa i sig den goa mangon. Nu har jag lärt mig hur man gör i Australien!

Man tar en mogen mango.

 Skala inte frukten utan skär istället så nära som möjligt kärnan i mitten.

 Skär ett rutmönster så det blir små mangokuber.

Fläk ut, gnag och ät upp!

3 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig aha-upplevelse. "Varför har jag inte kommit på det här själv? Varför har jag inte alltid gjort så här??" Framför allt "Ok, är det så här de ska smaka när de är mogna?!". :-D Kram på er godingar!! Astrid

    SvaraRadera
  2. Ja, en underbar aha-upplevelse som jag gärna sprider vidare! (om man inte redan vet!) kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Hihi, får mig att minnas när jag åt mango i israel ! :-) Där fick jag oxå lära mig detta, tänk så enkelt det blev :-)))
    Marie

    SvaraRadera