fredag 6 januari 2012

Lite fredagsblues

Bara för att det är så. För att skuldran värker och strålar ilsket upp i huvudet. För att jag är trött efter en värdelös natt. För att när jag är trött blir jag gråtmild. Men imorgon är en ny dag och solen kommer skina och det är sommar. Efter lång dags färd mot natt får jag snart äntligen sova.

 "En inbyggd påminnelse är den enkla insikten att så snart du känner dig det minsta olycklig vet att du har tappat bort nuet. Återvänd till nuet i samma stund som du inser att du tappat bort det." - Eckhart Tolle

Jag övar på det!

God natt världen. Och trevlig helg! Kram Jenny

1 kommentar:

  1. Ps. Ny dag och solen lyser med sin frånvaro! Johan tog över huvuddvärksstafettpinnen men vi motar olle i grind med kaffe och piller...
    Today IS a good day!

    SvaraRadera