måndag 7 maj 2012

Vägen och måndagsvemod



Hur är din väg? Rak och fin utan hinder? Ser du ljuset i tunneln? Man kan svänga av till höger om man vill, om man känner att man är utled på det raka. Eller så bromsar man hårt av bara fan och vänder helt om. Kör man av kan man köra upp i rätt spår, eller hitta ett ännu bättre. Det gäller bara att vilja lite. Ha lite motivation till resan. Just nu känner jag att jag börjar tappa min, Australienvägen går mot sin ända, och jag känner mig lite vemodig. Vemodig för att allting har sin tid. Vet att det går över. Att slutet alltid är början på något nytt. Så det blir bra att komma hem till Sverige igen. Det blir det! Nu ska jag njuta och andas Australienluft så mycket jag bara kan! Solen skiner nu igen efter en regnig morgon och jag vill ut och cykla! Fick genast lite motivation! Så bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar