fredag 4 maj 2012

Ny hobby

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” - Mark Twain
Nu kan man ju tro att det är segling som blivit min hobby igen, vilket det lika gärna skulle kunna vara.


Nu är det annat skoj! Jag har en ny kompis, en alldeles egen Mountain Bike som är alldeles förträffligt skön att cykla på. Ni vet när man får den där känslan av eufori så det ryser lite i huden, som att vad härligt det är, vad härlig jag är. Känslan då jag faktiskt känner mig äventyrlig och lite modig som vågar cykla utför på snirkliga skogsstigar och köra skiten ur kroppen uppför. Det är så himla härligt att cykla där inne bland träden så nära naturen. Känna att jag klarar det, att orken finns, att livet vill. Jag vill! Alldeles tyst i bushen förutom några skrikande papegojor, ett och annt stånk och stön och garv från oss som cyklade. Två timmars kämpande och tiden rusade fram. Det här ska vi lätt göra om igen! Nästa fredag är inbokad!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar