måndag 7 maj 2012

Jag och min cykel när Swan River svämmar över

 Hela familjen Swan ligger i solen och sover bredvid cykelvägen. Idag räknade jag till 10 stora svarta svanar utmed min väg.

 På flera ställen hade floden svämmat över så det var bara att ta sats och cykla rakt igenom. Skorna blev helt dyngsura och likaså jag baktill. Så blir det när man kör utan skärmar...

 Skulle ändå tvätta skorna.


 Över och under broar.



Cykeltur med stopp för lite foto. I den här gamla fabriken skulle jag gärna gå in och titta i. Känner mig som 12 år igen då jag väldigt gärna ville undersöka allt som var lite mystiskt och spännande. Som när vi skulle ta oss in i gamla Askersundsverken nere i hamnen 1986. Men det låg visst inälvor och gammalt blod där innanför visste någon alldeles säkert och vi skrämde upp varandra allihopa som var med och vågade inte ta oss in....

Visst skulle man vilja kolla vad som finns bakom de där svarta fönstrena? Skulle kunna bli många bra bilder därifrån tror jag.


Det är så bra med lag på cykelhjälm här. Känns liksom lättare att ikläda sig denna fula huvudbonad då. Men ack så viktig den är!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar