måndag 19 november 2012

Novemberlila

 
På väg hem från skolan. Himlen ser ut att vara målad i vattenfärg. Klockan är bara halv fyra. Så mörkt är det i Sverige så här års, bara så ni vet, ni som snart lämnar Australiens ljus och värme. Men det är fint här också. Legitimt att tjura ner sig lite, gå och muttra, förbanna mörkret. Jag har börjat yoga igen för att kanske bli lite piggare men det var ju inte i närheten av den förra yogan i Buddistcentrat...mer trångt och varmt och kämpande kvinnor och män i ugaiandning och en yogiansk flummusik i bakgrunden. Jag hade lika gärna kunnat bryta ihop i garv men tack och lov gjorde jag inte det. Ska ta mig en allvarlig funderare på om det var första och sista gången eller om det kanske är bra för mig att hålla på med detta fram till jul då det äntligen vänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar