måndag 11 juni 2012

Runda av

Tiden i Australien går mot sitt slut. Det regnar och vräker ner. Dundrar mot taket. Kommer det flyga av i den häftiga blåsten? Och stormigt är det i lägret på Mill Point Road. Vi vill åka hem till Sverige och till sommaren. Har som packat färdigt alla saker. Vi väntar. Regn och rusk tröttnar man fort på....

Samtidigt vill vi vara kvar. Vi har gängat oss. Älskar livet här. Barnen har fina kompisar som de gråter över att behöva lämna. Jag kommer sakna mina härliga kaffemorgnar på Banksia. Stå och tjata lite med Jim över en latte innan man drar vidare. Mina rundor utmed floden....stadens ljus...vännerna...havet...färgerna ....KLIMATET. Åhhh vad jag måste leva på alla härliga minnen.

Packar lite till och säger hejdå till höger och vänster. Och usch som jag hatar avsked.

Ganska trist nu.

4 kommentarer:

  1. Men vi är många som är hemskt glada att ni kommer hem också!
    Förstår att det är jobbigt att lämna allt och alla...
    Det ska blir väldigt kul att se er igen :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli så härligt att träffa alla er hemma igen så det ser vi verkligen fram emot! Kram

      Radera
  2. I går var vi ett gäng som gick runt Harge uddar på em. Molnen sprack upp och i Vänneviken satt vi på en brygga och fikade. Tänkte då att här saknar man inte Indiska oceanen, jut nu och här. Det var så fint och fiskgjusen seglade över trädtopparna på andra sidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackert mamma. Ser du vad som vilar som bakgrundsbild på bortabloggen? Vännevikenvatten! Borta bra hemma bäst!

      Radera